Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Var egentligen efter Sony's OLED...Men en LG C3 för 21k...Rätt så oslagbart! Sony's motsvarighet lär inte sjunka under 30k.

Har inte fått någon slags konfirmation från LG ännu, men det är väl ett högt tryck på hemsidan just nu.

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa denna: https://www.hifiklubben.se/samsung-hw-q995c-soundbar/samhwq99...

När man har Sonos Playbase och Sonos Sub redan? Självklart ett villhöver-moment, men om det är en värdig uppgradering så tänker jag att mor min kan få ärva min Sonos setup och jag uppgraderar eventuellt till denna.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Du måste specifikt välja modellen OLED77C36LC

Japp, märkte att jag gick via 65" modellen och valde 77" och då funkade det inte, men gick man direkt på 77" från översiktsvyn så fungerade det. Haha

Tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Är det värt att köpa denna: https://www.hifiklubben.se/samsung-hw-q995c-soundbar/samhwq99...

När man har Sonos Playbase och Sonos Sub redan? Självklart ett villhöver-moment, men om det är en värdig uppgradering så tänker jag att mor min kan få ärva min Sonos setup och jag uppgraderar eventuellt till denna.

Har en Q710C med bakre högtallare och är nöjd med ljudkvaliten. Grannen har en Sonos som presterar sämre.
Q955C är nog överlägsen i ljudkvalité, kanske inte i design

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Är det värt att köpa denna: https://www.hifiklubben.se/samsung-hw-q995c-soundbar/samhwq99...

När man har Sonos Playbase och Sonos Sub redan? Självklart ett villhöver-moment, men om det är en värdig uppgradering så tänker jag att mor min kan få ärva min Sonos setup och jag uppgraderar eventuellt till denna.

Jag beställde precis denna!

Gav 9490:- via Benify genom samsung store.

Kommer från ett 5.1 canton system som tar alldeles för mycket plats...

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem

Är ute efter en NAS från Qnap eller synology, någon som har sett erbjudanden på dessa?

Verkar inte finnas något ute ännu 😔😩

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Givet köp (C3 65") med den rabattkoden, tack!

Samma lika, tack för tipset @Dino2k!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2220773/acer-32-predator-x32fp-mi...

Det här är ju kanske inte helt dumt. Lägst pris vad jag kan se någonsin på denna skärm, med KVM-switch och 90w USB-C, miniled, 4k och 160 hz.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Skrivet av Wanna:

Koden: epromo5

Jag får den inte att funka, ville verkligen köpa TV. Dunderpris. Får bara upp värdekod ogiltig, när jag lägger in epromo5

Permalänk
Viking
Skrivet av Nadzington:

Jag får den inte att funka, ville verkligen köpa TV. Dunderpris. Får bara upp värdekod ogiltig, när jag lägger in epromo5

De är fixat det nu

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

De är fixat det nu

Vad menar du att de fixat buggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nadzington:

Vad menar du att de fixat buggen?

Ja det verkar som att de har inaktiverat den koden nu tyvärr! Hoppas att vi som redan hunnit beställa får våra skickade.. men tar nog ett par dagar innan man vet med tanke på hur sega LG brukar vara

Permalänk

Efter att ha varit utan en gamingdator de senaste 10 åren börjar jag få tillbaka suget. Om man dessutom skulle kunna få Black Friday-priser skulle det vara en klar bonus...

Har ni några tips på färdigbyggda schyssta gamingdatorer och bra skärm till fyndpriser den här veckan?

Kommer spelas FPS (CS2, PUBG, COD, BF) så får gärna klara dessa spel utan problem. Skärmen får gärna ha 144hz+ (extra plus om den är ultrawide och avsedd för gaming).

Hoppas det är OK att posta detta i aktuell tråd - är just bra fyndpriser som lockar!

Permalänk
Medlem

Har fått beställningsbekräftelse så hoppas det inte blir strul..

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ja... Antar att LG har rätt att avsluta beställningen enligt köpavtalet... Så det återstår att se om deras Good Will väger tyngre.

Permalänk
Skrivet av HisFriend:

Samma lika, tack för tipset @Dino2k!

Lyckas ej lägga till koden. Hur gjorde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakuragii:

Lyckas ej lägga till koden. Hur gjorde du?

Den slutade funka nu,
Hade det i kundvagnen, gick på lunch och hämta mitt kort och nu funkar den inte längre

Permalänk
Medlem

Regarding LG, their BF offer seems to launch in 1d 6h...
Not all hope is lost for the coupon yet. I feel like it wasn't supposed to be applicable YET.
Because my personal coupon also does not work now. Seems like they panic blocked all coupon codes.

I would wait until tomorrow.

PS fighting the price coordinating practices one coupon at a time.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

7900XT-kortet på Amazon var ju lockande... ganska bra uppgradering från mitt 3060 ti.

Sitter här med kortet i kundvagnen och funderar på om inte mitt 1080ti har gjort sitt..

Visa signatur

Ryzen 5 7600X / 7900 XT / 32GB DDR5 @6000MHz
G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jsson:

Sitter här med kortet i kundvagnen och funderar på om inte mitt 1080ti har gjort sitt..

Skulle ni säga 7900XT för de priset är mer värt än 6950xt för 6990kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jsson:

Sitter här med kortet i kundvagnen och funderar på om inte mitt 1080ti har gjort sitt..

Jag slog till iaf, känns som att det duger till 1440p ett tag framöver

Skrivet av leeggee:

Skulle ni säga 7900XT för de priset är mer värt än 6950xt för 6990kr?

För mig så är det mer värt att köpa något nyare om jag ändå uppgraderar och inte planerar att göra det igen på ett bra tag. Vill man spara pengar så är det ju inte dumt att gå på ett 6950

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jsson:

Sitter här med kortet i kundvagnen och funderar på om inte mitt 1080ti har gjort sitt..

if you don't need it, you don't need it.
for me it's from a GT 710 (yes, I chose the cheapest card I could find in 2021) to a 7800xt. been waiting for two years for the right card (not too long) at right price (not too expensive), and that was an easy decision. All thanks to sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Jag slog till iaf, känns som att det duger till 1440p ett tag framöver

För mig så är det mer värt att köpa något nyare om jag ändå uppgraderar och inte planerar att göra det igen på ett bra tag. Vill man spara pengar så är det ju inte dumt att gå på ett 6950

Jag ska försöka köpa ihop grejer till en ny dator. Kanske mer värt å köra på 7900XT då?

Permalänk
Skrivet av NsGR:

Regarding LG, their BF offer seems to launch in 1d 6h...
Not all hope is lost for the coupon yet. I feel like it wasn't supposed to be applicable YET.
Because my personal coupon also does not work now. Seems like they panic blocked all coupon codes.

I would wait until tomorrow.

PS fighting the price coordinating practices one coupon at a time.

Thank you, do you know if the code/s work everything in the store? Or is it special products?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Jag ska försöka köpa ihop grejer till en ny dator. Kanske mer värt å köra på 7900XT då?

Kanske, det är som sagt svårt när man prioriterar olika.

Om du har en begränsad budget så skulle jag leta fram alla andra delar först och spara in så mycket som möjligt där det går. Sen får man kika på hur mycket slantar man har kvar. Har du råd med ett 7900 XT då så är det väl bara att slå till

Vissa tycker säkert att det är onödigt medan andra tycker tvärtom.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Jag ska försöka köpa ihop grejer till en ny dator. Kanske mer värt å köra på 7900XT då?

Fönstershoppa runt lite o gör dig din lista.

Amazon o proshop som brukar ha många bra deals, särksilt proshop, kickar igång sina imorgon så.

Finns ju även eventuellt vissa som släpper mer limited time deals kanske nästa vecka eller på diverse ställen

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Skulle ni säga 7900XT för de priset är mer värt än 6950xt för 6990kr?

Jag tror inte jag törs göra det köpet då det inte är Amazon som säljer.
Hur ser ansvarsdelen ut när Amazon bara är mellanhand? Garanti osv sköts direkt med säljande företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Jag tror inte jag törs göra det köpet då det inte är Amazon som säljer.
Hur ser ansvarsdelen ut när Amazon bara är mellanhand? Garanti osv sköts direkt med säljande företag?

6950 är mer ”värt” iom bättre prestanda per krona. 7900 XT har mer minne och presterar ca 10% bättre i 1440p. Båda är bra deals och i slutändan är det budget och hur mkt prestanda du behöver.

Skulle inte tro att det är någon fara att köpa via amazon för det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Jag tror inte jag törs göra det köpet då det inte är Amazon som säljer.
Hur ser ansvarsdelen ut när Amazon bara är mellanhand? Garanti osv sköts direkt med säljande företag?

Vet inte exakt vilket kort du menar men om det är NR INFO som är säljaren behöver du inte vara orolig. De är seriösa och jag har aldrig hört om någon som varit missnöjd med eventuella reklamationer.
Har för mig att jag läste här någonstans att de distribuerar alla XFX-kort i Europa (eller i alla fall delar av Europa). Men det kan såklart vara någonting jag bara drömt också.

Ansvarsdelen kan du läsa om på Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Vet inte exakt vilket kort du menar men om det är NR INFO som är säljaren behöver du inte vara orolig. De är seriösa och jag har aldrig hört om någon som varit missnöjd med eventuella reklamationer.
Har för mig att jag läste här någonstans att de distribuerar alla XFX-kort i Europa (eller i alla fall delar av Europa). Men det kan såklart vara någonting jag bara drömt också.

Ansvarsdelen kan du läsa om på Amazon.

Köpte 2 grafikkort från NR INFO via amazon.de förra året, betalade inte ens svensk moms, var något billigare i EUR. Kan rekommendera

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler